De eerste dagen (Bangkok) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark en Ingrid - WaarBenJij.nu De eerste dagen (Bangkok) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark en Ingrid - WaarBenJij.nu

De eerste dagen (Bangkok)

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Mark en Ingrid

21 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee! (Hallo in Thais)

Zo, dat was me het eerste weekje wel.. Al zo’n vijf dagen zeggen Mark en ik tegen elkaar dat we ons eerste verhaal willen schrijven om onze ervaringen met jullie te kunnen delen. Ware het niet dat er steeds zoveel leuke en bijzondere dingen op ons pad komen dat we het blijven uitstellen. Ik zal bij het begin beginnen.

Woensdag 12 oktober verzamelden we op de Sportparkweg in Maarssen waar Annelies een heerlijke oerhollandse andijviestampot voor ons had klaar gemaakt. Na het eten en het laatste bakkie Hollandse koffie vertrokken we met drie auto’s naar Schiphol.

De nodige zenuwen waren bij mij zeker aanwezig. Na een warm afscheid van onze familie passeerden wij spoedig de douane en met iets wat vertraging startte onze reis. De vliegreis was zwaar, we hadden dan wel vier vrije stoelen naast elkaar maar ook languit lukte het niet echt om te slapen. De tweede vlucht van Abu Dhabi naar Bangkok heb ik heerlijk door de turbulentie boven India geslapen, Mark helaas niet. Vanaf het vliegveld in Bangkok namen we een taxi naar het hostel waar we een heerlijke ruime kamer hadden. Door de zware vlucht verwachtte we goed te kunnen slapen maar helaas was niet dan dat minder waar. Na een halve nacht spelletjes spelen, tv kijken en lezen. Ons eerste doel in Bangkok was het regelen van het visum voor Myanmar. Hiervoor moesten we de volgende ochtend behoorlijk vroeg op. Het hostel hadden we gekozen omdat het dichtbij de ambassade van Myanmar was, we besloten er lopend heen te gaan. Na een uur dwalen en zweten in de bloedverziekende hitte hebben we een taxi gepakt en die bracht ons twee blokjes nabij ons hostel *zucht*. Het was een hele bijzondere ervaring bij de ambassade, laten we het daarop houden. Later die dag wilden we naar het Lupinipark om even te ontkomen van de drukte uit de stad. Het leek een goed idée, ware het niet dat er een soort occupy gaande was waardoor het hele park bezet was.

Na wat struinen door de straten van Bangkok nam Mark zijn eerste streetfood: een noodlesoup met rare onherleidzame vleesstukken voor slechts 30 cent. Ik durfde het nog even niet aan en nam at wat later pas wat boontjes met rijst.

Het struinen door Bangkok was zwaar vanwege het warme weer, de indrukken en geuren, de volgende dag kozen we voor de skytrain. Zeker een aanrader om hiermee te reizen! Heerlijk door de shoppingmall en over een enorme markt gestruind. Aan het eind van de dag namen we onze eerste Thaise massage voor een euro of drie en kwamen onze voetjes weer tot rust.

De vierde? dag in Bangkok namen we de boot langs de meer toeristische plekken. We bezochten de tempels met de liggende boeda, Grand Palace was helaas gesloten en dronken een biertje op Koh San Road. Deze straat staat bekend om de vele barretjes en uitgaansplekken. 'savonds namen we nog een Thaise massage waar we volledig uit elkaar getrokken werden door de Thaise dames. We wilden eigenlijk nog naar Little China, Little India en een skybar maar we waren een beetje klaar met de stad dus dat gaan we doen als we in Kuala Lumpur zijn.
De laatste dag hebben we ons visu opgehaald wat gelukkig allemaal goed ging, de volgende ochtend vlogen we naar Mandalay in Myanmar

We hebben hier nu al zoveel moois meegemaakt en we vinden het hier nog veen toffer dan Bangkok. Het is zo mooi en de mensen zijn zo ontzettend lief. Hierover in de volgende blog meer. Internet is hier ontzettend traag dus de vraag is nog maar wanneer..

• 21 Maart 2014 - 08:40

Mark En Ingrid :

Het uploaden van foto's gaat heel moeizaam.. Op fb staan er meer.

• 21 Maart 2014 - 09:30

Pauline:

Yeah! Leuk om te lezen!

• 28 Maart 2014 - 07:55

Marith:

Yes! Jullie reisdagboek ontdekt! Kan niet wachten op het volgende verhaal xx

• 20 April 2014 - 15:04

Petra:

Woensdag 12 oktober? Zijn jullie al n half jaar weg? ;-) geniet nog lekker!